پاورپوینت نور در معماری

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود پاورپوینت با موضوع نور در معماری،
در قالب ppt و در 194 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
بخش عمده‌ای از تاثیرگذاری تصویر، ناشی از کار نورپردازی آن است.
در سینما، نورپردازی چیزی فراتر از نورتاباندن به اشیا، فقط برای نمایاندن آن‌ها است. بخش‌های روشن‌تر و تیره‌تر درون قاب به ساخته‌شدن ترکیب‌بندی هر نما کمک می‌کنند و به این ترتیب نگاه ما را به اشیا و کنش‌های خاص معطوف می‌دارند. یک لکه که نور بیشتری دریافت کرده، می‌تواند چشم بیننده را به یک نکته مهم جلب کند، در مقابل، سایه جزئیات را پنهان می‌کند یا تعلیق ایجاد می‌کند درباره اینکه چه چیزی ممکن است در آنجا، در پشت سایه باشد.
نورپردازی کمک می‌کند تا بافت‌ها جلوه‌گر شوند: خطوط یک صورت، ظرافت تار عنکبوت، بافت زبر چوب، درخشندگی یک قطعه جواهر و ...
همچنین نورپردازی به ترکیب‌بندی کلی نما شکل می‌دهد. نورپردازی می‌تواند حس ما از شکل و بافت اشیای نمایش داده شده را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال اگر به توپی از پهلو نور بتابد یک نیم دایره خواهیم دید و اگر از جلو به آن نور بخورد، گرد به نظر خواهد رسید.
مدرن ترین انواع نورپردازی
انتخاب و طراحي نورپردازي مي‌تواند به اندازه انتخاب رنگ و مبلمان براي دكوراسيون مهم باشد. با استفاده خلاقانه از آن مي‌توان ويژگي‌هاي مهم موجود در چيدمان را سايه روشن و برجسته ساخت و بر سبك دكوراسيون تاكيد كرد. نورپردازي به طور ...   
انتخاب و طراحی نورپردازی می‌تواند به اندازه انتخاب رنگ و مبلمان برای دکوراسیون مهم باشد. با استفاده خلاقانه از آن می‌توان ویژگی‌های مهم موجود در چیدمان را سایه روشن و برجسته ساخت و بر سبک دکوراسیون تاکید کرد.
نورپردازی به طور کلی به چهار صورت انجام می‌شود: نورپردازی کلی، تاکیدی، کاربردی و دکوراتیو. برای اجرای یک نورپردازی قابل کنترل، راحت و کاربردی، باید استفاده از همه این حالت‌ها به صورت انفرادی یا ترکیبی اولویت‌بندی شوند. این کار بسیار ساده و آسان است، فقط کافیست از خود بپرسید: “به چه چیزی نیاز دارم و چه نوع نورپردازی می‌تواند برای نیاز من مناسب باشد؟”
نظر بگیرید. چراغ‌های رومیزی و آویزهای سقفی، نمونه‌های خوبی برای این نوع نورپردازی هستند...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 6680 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 194

حجم فایل:101,004 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 194 اسلاید، قابل ویرایش.