تحقیق صهيونيسم، بستر تروريسم

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ
دانلود تحقیق با موضوع صهيونيسم، بستر تروريسم،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
جلوه هاي خشونت درمنطقه خاورميانه بويژه فلسطين و عراق كه منشأ آن را بايد حركت سياسي صهيونيسم دانست جان ساكنان اين منطقه را بي مقدار و روح آنان را بيمار كرده است.
در روزها و هفته هاي گذشته مردم جهان و منطقه خاورميانه شاهد بالا گرفتن دامنه خشونت و كشتار در اين منطقه هستند و ظرف دو هفته گذشته بيش از 30 فلسطيني در مناطق خودگردان ونزديك به 400 تن از مردم عراق در اين كشور كشته شدند.
درست است كه مطابق فلسفه سياسي حكيمان و فيلسوفاني چون افلاطون، ارسطو، فارابي، و هگل، خشونت از درون انسان آغاز مي شود. اما امروزه خشونت شكل توسعه يافته اي به خود گرفته است كه ريشه آن به گروه ها، دولت ها، جريان ها و حركت هاي سياسي از جمله حركت صهيونيسم برمي گردد و ارتباط ويژه اي به جغرافياي سياسي مناطق جهان و اهميت اين مناطق بويژه خاورميانه دارد.
حركت صهيونيسم بارزترين ريشه انواع خشونت مانند قتل و ترور و آدم ربايي سازمان يافته است كه در انتقال و تحميل جنگ بر ساكنان منطقه خاورميانه از جمله فلسطين و عراق نقش اساسي دارد.
اين حركت كه در قرن 19ميلادي پديدار شد و جلوه سياسي و عيني آن در قرن 20 در «رژيم اسراييل» نمود پيدا كرد با تشكيل شبكه هاي تروريستي و حمايت مالي و تداركاتي از تروريست ها در انتقال خشونت به خاورميانه نقش اول را ايفا كرده و با توسعه جغرافياي خشونت، «تروريسم سازمان يافته دولتي» را به وجود آورده است.
هدف حركت صهيونيسم از دادن صورت دولتي، منطقه اي و بين المللي به تروريسم و اعمال خشونت در فلسطين و عراق سرگرم كردن ساكنان اين مناطق به درگيري دايم و محروم نگه داشتن مسلمانان بويژه شيعيان از توسعه علمي و فرهنگي است.
از نمونه هاي بارز اثبات كننده هدف يادشده نظريه مهار دو جانبه است كه در قالب تحريم اقتصادي، علمي و تكنولوژي عليه برخي كشورهاي اسلامي مانند ايران و سوريه از طرف تندروهاي هيئت حاكمه آمريكا به عنوان بخشي از سران حركت صهيونيسم اعمال مي شود ...


دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 5303 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:48 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.